SUZUKI VIOLIN SCHOOL - Vol. 2 - Violin Part

R$ 53,99

Disponibilidade: Em estoque

Código: ALF0146S

Editora: Alfred

Idioma: Inglês / Japonês

Autor/Artista: SUZUKI

Instrumento: Violino

Formato: Livro / 36 páginas

UPC: 038081308289

O método Suzuki é baseado no princípio de que todas as crianças possuem  habilidades e que essas habilidades podem ser desenvolvidas e aumentadas com um ambiente estimulante. Todas as crianças aprendem a falar a sua própria língua com relativa facilidade e se o mesmo processo de aprendizagem natural é aplicado no ensino de outras competências, estes podem ser adquiridos com sucesso. Suzuki referiu-se ao processo como o “Método da Língua Materna” e todo o sistema de pedagogia como Educação de Talentos. Os elementos importantes da abordagem de Suzuki para o ensino instrumental incluem o seguinte: um início precoce (3-4 anos é normal na maioria dos países); A importância de ouvir música; Aprender a tocar antes de aprender a ler; - envolvimento dos pais; Um ambiente educativo positivo; Um alto padrão de ensino por professores treinados; A importância de produzir um bom som de forma equilibrada e natural. 

A Edição revisada inclui: Nova impressão no formato 9 "x 12"; nova edição de peças, incluindo arcadas e digitações; 16 páginas adicionais; exercícios adicionais, alguns do Dr. Suzuki, além de informações e sugestões adicionais para professores; glossário de termos em inglês, francês, alemão e espanhol; guia de notação musical; novas fotos.

Alfred Music

Sinopse Original:


The Suzuki Method is based on the principle that all children possess ability and that this ability can be developed and enhanced through a nurturing environment. All children learn to speak their own language with relative ease and if the same natural learning process is applied in teaching other skills, these can be acquired as successfully. Suzuki referred to the process as the Mother Tongue Method and to the whole system of pedagogy as Talent Education. The important elements of the Suzuki approach to instrumental teaching include the following:an early start (aged 3-4 is normal in most countries); the importance of listening to music; learning to play before learning to read; -the involvement of the parent; a nurturing and positive learning environment; a high standard of teaching by trained teachers; the importance of producing a good sound in a balanced and natural way; core repertoire, used by Suzuki students across the world; social interaction with other children. Suzuki students from all over the world can communicate through the language of music.

Contents are: Study Points for Volume 2 * Chorus from Judas Maccabaeus/ (G.F. Handel) * Musette, Gavotte II or the Musette from English Suite III in G Minor for Klavier,/ BWV 808 (J.S. Bach) * Hunters' Chorus from 3rd Act of the opera Der Freischutz/ (C.M. von Weber) * Long, Long Ago (T.H. Bayly) * Waltz, Op. 39, No. 15 for Piano (J. Brahms) * Bourrée from Sonata in F Major for Oboe,/ HHA IV/18, No. 8 (G.F. Handel) * The Two Grenadiers, Die beiden Grenadier, Op. 49, No. 1 for Voice and Piano (R. Schumann) * Theme from Witches' Dance/ (N. Paganini) * Gavotte from Mignon/ (A. Thomas) * Gavotte (J.B. Lully) * Minuet in G, Wo0 10, No. 2 (L. van Beethoven) * Minuet from Sei Quintetti per Archi/ No. 11, Op. 11, No. 5 in E Major (L. Boccherini).